Marketing dzieli się na przeróżne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną czy audiowizualną, jak również wiele innych, ale statystyki wskazują jasno, że na ludzi najprawidłowiej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, lecz nie tylko – wkracza w to bezsprzecznie też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego kontrahenta bądź wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Tworzenie raportów rocznych
Ta stereotypowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko w następstwie tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, bezsprzecznie prawdopodobnego konsumenta są niezwykle różne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niezmiernie porządnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a wobec tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.